DERS PLANI
OKUL
|
5 ŞUBAT ORTAOKULU
|
ÖĞRETMEN
|
Mine Say , Sevilay Ulucan , Merve Doğan
|
SINIF
|
6
|
DERS
|
FEN VE TEKNOLOJİ
|
ÜNİTE
NO
|
5
|
ÜNİTE
ADI
|
BİTKİ VE HAYVANLARDA ÜREME,BÜYÜME VE GELİŞME
|
KONU
|
5 ŞUBAT ORTAOKULU FEN VE TEKNOLOJİ DERSİ
|
ÖĞRETİM KURAMLARI, YÖNTEMLERİ, ÖĞRETİM
İLKELERİ
|
ETKİN KALITIM,SOMUTTAN SOYUTA,İŞ BİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME,SORU CEVAP
YÖNTEMİ
·
Öğrencilerin daha iyi anlamsı, öğrencilerde
etkin öğrenme sağlamak,yaparak yaşayarak öğrenmeleri için bunları kullandık.
|
KAZANIMLAR
|
MÜFREDAT KAZANIMLARI
6.5.1.1. Bitki ve hayvanlardaki üreme çeşitlerini karşılaştırır.
a. Eşeyli üreme türlerine girilmez fakat eşeysiz üreme türlerine
örnek verilerek değinilir.
b. Metagenez (döl almaşı) konularına girilmez.
6.5.1.2. Bitki ve hayvanlardaki büyüme ve gelişme süreçlerini
örnekler vererek açıklar.
Çiçekli bir bitki örneği üzerinde durulur.
6.5.1.3. Bitki ve hayvanlarda büyüme ve gelişmeye etki eden
faktörleri açıklar.
6.5.1.4. Bir bitki ya da hayvanın bakımını üstlenir ve gelişim
sürecini rapor eder.
BİLİŞİM KAZANIMLARI
1-Web sitesi kurabilir.
2-Movie maker programlarını araştırıp konuyla ilgili videolar
oluşturabilir.
3-Youtube gibi sosyal medyanın dersle ilgili çalışmları için
kullanabileceğine dair farkındalık geliştirir.
4-Öğrenciler farklı sunum teknikleri imkanı bulur.
PROJE KAPSAMINDA YAPILACAK
ETKİNLİKLERE DAİR KAZANIMLAR
1-Eğitim videosu/powerpoint sunusu hazırlar.
2-Fen ve teknoloji dersi çerçevesinde hayvan ve bitki üremesi ile
ilgili video oluşturur.
|
ARAÇLAR
|
Online araçlar : youtube/blogspot/
bitkivehayvanlardauremebuyume.blogspot.com
Oflinearaçlar:Fotoğrafmakinesi,bilgisayar,flash
|
HAYAL ET
|
-Bitki ve hayvanların üreme,gelişme ve büyümesi hakkındahttp://bitkivehayvanlardauremebuyume.blogspot.com.tr/videolar
izler.
·
Videoyu izlemelerindeki amaç konu hakkında ön
bilgiye sahip olmak.
·
Burada bitkinin büyümesini ve hayvanların
başklaşım geçirip iç dış döllenmelerinin hangilerinde olduğunu keşfetmek.
|
KEŞFET
|
-Öğrenciler kendilerine bir bitki ve hayvan seçerek bunların
büyümesini inceler.
-Hayvan ve bitki gelişimleri arasındaki farkı gözlemler.
- Bitki ve hayvanlarda büyüme ve gelişmeye etki eden faktörleri
açıklar.
·
Öğrencilere daha önceden bilgi verilip
fasulyenin çimlendirilmesi istenir.
·
Hayvanlar için de bilgilendirme yapılıp beslemeleri
ve hayvan edinmeleri için bilgi verildi.
|
HARİTALA
|
-Günlük hayatta gördükleri örnekleri grup arkadaşlarıyla beyin
fırtınası yaparak poster haline getirirler.
·
Öğretmen tarafından öğrencilere örnek olarak
çark gösterilip hikaye okunur.daha sonra öğrencilerden hikaye yazmaları ve
çark oluşturmaları istenir.
|
GÖSTER
|
-Çalışmalarını http://bitkivehayvanlardauremebuyume.blogspot.com.tr/sitesinde,sınıf
ortamında paylaşır.
|
YAP
|
-Etkinlikle birlikte konuyu daha iyi kavramaya çalışırlar.
·
Kraliçe arı etkinliği oynanır.
·
Daha sonra çiçeğin kısımlarını ayırarak
incelenir.
|
SOR VE İŞ BİRLİĞİ YAP
|
- Hayvan ve bitkiler arasındaki üreme,büyüme,gelişme farklılıkların
bulunması istenir.
-Sınıf gruplara ayrılır ve bu farkları bulur.
·
Diğer gruplar ile kendi yaptıklarını
karşılaştırıp eksikliklerini görürler.
·
Daha sonra öğretmen hepsine bakarak dönüt
verir.
|
TEKRAR YAP
|
·
Öğrenciler konu hakkında hikaye ve çark
oluştururlar.
|
YANSIT
|
Yapılacak etkinlik için öğrencilere uygun ortam hazırlanır.
Öğrencilerin günlük hayattan örnekler vermesi istenir.
|
DEĞERLENDİRME
|
Takım çalışması
Soru cevap
Drama
Teknoloji kullanımı
Araştırma Becerileri
İşbirliğine dayalı öğrenme
|
NOT BAREMİ
|
1-Takım Çalışması 15
2-Soru cevap
15
3-Drama
15
4-Teknoloji kullanımı
15
5-Araştırma Becerileri
20
6-İşbirliğine dayalı öğrenme
20
|
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder